НАЙ-НОВИ
Младите да бъдат активни по темата за...
„Идеята ни е младите хора да бъдат активни по темата за...
Музикалната индустрия пее блус на наградите „Грами"
06.02.2009 09:45 | Видян 1435 пъти
Рокери, рапъри и директори от записващата индустрия се събират в Лос Анджелис в неделя за годишните награди „Грами“, но има малко поводи за празнуване в най-голямата нощ за музикалната индустрия, предаде Ройтерс.
Продажбите на албуми се сринаха през последното десетилетие, миналогодишните зрители на церемонията бяха сред най-малкото до този момент, а сега рецесията генерира още повече съкращения при основните звукозаписни компании. Основните съперници са рапърът Лил Уейн с осем номинации и британската рок-банда „Колдплей“ - със седем. Но „Грами“-тата започват да изглеждат малко старомодни на 51-та година, откакто се връчват. Топ наградата е за албум на годината, но индустрията днес се управлява от дигитални сингли и мелодии за мобилни телефони. „Церемонията за раздаване на „Грами“ е леко иронична, тъй като традиционният бизнес модел, който тя почита, е на път да изчезне. Би им подобавало да ги адаптират към модерните времена“, изтъква Стив Кнопър, авторът на „Апетит за саморазрушение: зрелищният крах на звукозаписната индустрия в дигиталната ера“. Авторът, както и други са убедени, че прякото излъчване на наградите трябва да открие нови начини за привличане на фенове, които продължително време са избягвали преобладаващата музикална индустрия и събития като „Грами“-тата.
Миналогодишното пряко предаване на церемонията привлече 17.5 милиона зрители, по-малко с 12 % от предходната година и близо 42 % по-нисък показател сравнено с рекордните 30 милиона през 1993 г. Рецесията е само последен враг на индустрията, която изхвърли хиляди работещи в нея и отряза изпълнители по време на продължаващия година рязък спад – резултат на по-бързото от прогнозите преминаване към дигитално разпространение.
Както индустрията, която почитат, „Грами“-наградите също се борят със спадащата аудитория. И докато закупените дигитални сингли експлодираха на услуги като iTunes на „Епъл“, те не могат да се доближат до спада от 33 % в продажбите на албуми в САЩ от 2000 година насам. Дори групата „EMI“, осигурила един от тазгодишните номинирания за албум на годината, "Viva La Vida or Death and All His Friends" на „Колдплей“, с продажби от над 7 милиона копия по целия свят, смята, че албумите стават по-малко релевантни в някои от случаите. Също в надпреварата за най-добър албум е друга британска рок-група, „Рейдиохед“, която прескочи главните компании и разпространява самостоятелно на своя сайт албума "In Rainbows" на цена, която да бъде определена от потребителите. По-късно тя пусна албума през малка компания, собственост на колегите-рокери от „Дейв Матюс Бенд“. Сред фаворитите се поставя и "Raising Sand", плод на сътрудничеството между екс-“Лед Цепелин“ рокера Робърт Плант и американския блуграс певец Алисън Краус. Той е издание на специализираната в подобна музика компания „Rounder Records“. Двама рапъри също протягат ръка към наградата – Лил Уеън с "Tha Carter III" и Не-Йо с „Година на джентълмена“. Албум на годината е само едно от 110-те категории, в които се раздават награди в жанрове като кънтри, поп, реге, блуграс, полка, блус и слово. С изключение на дузина от наградите, останалите се връчват набързо преди главното събитие, което започва в 3:00 сутринта срещу вторник българско време. Сред очакваните с особен интерес участници в церемонията са ветераните Пол Макартни и U2.
коментари
- коментари
- напиши коментар
- изпрати на приятел
- гласувай
Няма коментари към тази новина !