Тита призна, че отново е влюбена

От известно време в мрежата се говори, че популярната...

Никос Вертис със супер турне и в...

След като за пореден път напълни Арена София, Никос...

Националната информационна кампания за рак на гърдата

отпечатай новината

20.02.2009 15:45 | Видян 2903 пъти

Националната информационна кампания за рак на гърдата

На 20 февруари на Летище София, Терминал 2, бе открита изложбата „С приятел до теб” на фотографския тандем Мисирков/Богданов. Тя е част от Националната информационна кампания за рак на гърдата „С приятел до теб” на фармацевтичната компания Рош България и Асоциацията на пациентите с онкологични заболявания „АПОЗ и приятели”. Експозицията ще остане открита за посетители до 20 март.

Изложбата „С приятел до теб” е българското продължение на проекта, стартирал през септември 2008 г. с експозиция на световноизвестния фотограф Стивън Ранкин. В българката изложба „С приятел до теб” участват актьорите Искра Радева и Андрей Баташов, световноизвестният цигулар Веско Ешкенази, Евгения Адърска - Председател на „АПОЗ и приятели” и жени, излекували се от рак на гърдата. Пред обектива на Мисирков/Богданов те застават с най-близките си хора, били до тях по време на болестта. Те разказват своите лични истории за победата им над болестта, благодарение на приятеля до тях. Разказите им са пълни с оптимизъм и жизнена сила, с които искат да заразят всички жени, сблъскали се с диагнозата.

Изложбата се открива едновременно на 12 места в София и може да се види освен на Летище София и на още 11 места: пред Народен театър „Иван Вазов”; пред НДК;  градинката на Кристал; площад „Св. Неделя”; градинката между СУ и Парламента; пред УниКредит Булбанк; Арена Младост; Арена Люлин; Скай сити; Мол София; Сити Център София. Там ще бъдат представени експонати, заедно с информация за кампанията.

Кампанията се провежда под патронажа на г-жа Меглена Кунева, Еврокомисар за защита правата на потребителите. В своето обръщение към гостите г-жа Кунева каза, че: „Национални кампании като тази, насочени към повишаване на информираността, имат важно значение, както за отделната личност, така и за националните власти, законодатели и учени. Ние трябва винаги да помним, че ракът на гърдата не трябва да разделя, а напротив - да обединява усилията на всички страни в търсенето на средства за неговата превенция. Съвременната наука предлага методи, които, съчетани с точно и навременно диагностициране, могат да лекуват или да удължат живота”.

Основното послание на кампанията и на всички участници в нея е, че освен ранното откриване, точното диагностициране и правилното лечение на конкретния вид рак, изключително важна е и ролята на близките на пациента в борбата с болестта, а широката обществена информираност по темата може да спаси много животи.

Фотографите Мисирков/Богданов избират нестандартен подход за заснемане на портретите. Кадрите на арт-фотосесията са заснети в огледална пирамида - калейдоскоп. В този  огледален свят, който авторите създават, образите се умножават, както ще се множат и позитивните послания на кампанията, за да помогнат на много жени в беда. Авторите разказват за участието си в проекта: “Срещнахме много силни хора, пълни с положителна енергия, на които им личи, че живеят втори живот и ужасно се радват, че могат да бъдат с приятелите си. Дошли за обикновена фотография, всички, щом влязоха в огледалния свят, започваха да си играят с всичко – със себе си,  с отраженията си.”

Гостите на изложбата видяха за пръв път откъс от специално създадения за проекта документален филм, който ще се излъчи в национален ефир.

До края на годината фотоизложбата ще се представи и в други градове в България, за да даде кураж на много жени с тази диагноза и на техните близки, разкри Евгения Адърска, Председател на АПОЗ и приятели. Фотоизложбата ще гостува също и в Българския и Европейския парламент.

автор: СЛАВА

Добави в: Svejo.net svejo.net Facebook facebook.com

Няма коментари към тази новина !