НАЙ-НОВИ
Митрофанова на Бизнесдама на годината
Руската посланичка Елеонора Митрофанова, с кожено пато и...
$1M за нашата Дакота Дичева след...
Много добра Дакота Дичева смаза противничка и взе чек за...
България влезе в негативен списък за авторското право
08.11.2018 17:08 | Видян 1162 пъти
"Това е важен сегмент от компенсациите за авторите, но растежът му е ограничен от липсата на правно прилагане дори в страни от ЕС като България и Словения. Причината – сериозната съпротива от мощни потребители?", гласи част от годишния доклад на конфедерацията.
Припомняме, че само преди дни организацията за колективно управление на авторско право Музикаутор съобщи, че обсъжда възможността да сигнализира Европейската комисия заради неефективното прилагане на закона за частното копиране. Припомняме, че макар у нас да има механизъм за събирането на отчисления от вносители и производители на празни носители на информация като флашки и дискове, той на практика не функционира.
„В световен мащаб приходите от частно копиране са скочили с 28,4% на годишна база и вече достигат 342 млн. евро през 2017г. (в България от частно копиране не се събира нито лев). Събираемостта от частни копия е нараснала с 151% от 2013г. насам.“, съобщават още от Музикаутор, позовавайки се на доклада на CISAC. Организацията вече внесе предложения за промяна на проблематичния чл.26. „Ако те бъдат приети от депутатите копирането на музика и книги за лични цели ще бъде напълно легално“, уточняват още от Музикаутор.
Встрани от частното копиране, телевизията и радиото остават най-сериозните ползватели на музика с 40,8% дял от събраните авторски възнаграждения. И тук се отчита ръст с 3,2%, въпреки натиска върху тарифите от телевизионните оператори, отбелязва докладът.
Компенсациите от дигитални права са се увеличили почти три пъти - с близо 166% за последните 5 години. Тенденция, която се подсилва от бума и нарастващото потребление на видео стрийминг услуги. Въпреки това приходите са далеч под реалното използване, защото едва 13% от авторските възнаграждения на творците идват от дигитално използване, констатират от CISAC.
Европа пък е с най-високи приходи от авторски възнаграждения – с 4,349 млн. евро или 52% от световните приходи. На второ място идват САЩ и Канада със скок от 7,2% или 2 123 млн. евро.
Източник: Monitor
коментари
- коментари
- напиши коментар
- изпрати на приятел
- гласувай
Няма коментари към тази новина !