Не можем да избягаме от това, което...

"Не можем да избягаме от това, което трябва да ни се...

Понякога трябва да оставиш кармата да...

Понякога просто трябва да оставиш кармата да оправи...

Тойота изтегля 1М коли, най-големият автопроизводител фалшифицирал данни

отпечатай новината

02.01.2024 11:09 | Видян 466 пъти

Тойота изтегля 1М коли, най-големият автопроизводител фалшифицирал данни

Миналата седмица не беше добра за Toyota. Производителят на автомобили първо спря всички световни доставки от Daihatsu, едно от неговите дъщерни дружества, заради разследване, свързано с безопасността. Компанията също трябваше да изтегли 1 милион превозни средства в САЩ поради проблеми с въздушните възглавници на колите.

Daihatsu призна през април, че е манипулирала тестове за безопасност при страничен сблъсък за превозни средства, изпращани предимно на Toyota. Това разкритие доведе до независимо разследване от трета страна, което разкри 174 нередности по безопасността в 64 модела, включително тези, доставени на Toyota, Mazda и Subaru. В сряда Daihatsu спря продажбите на всички модели, разработени от Dahaitsu, които в момента се произвеждат, както в Япония, така и в световен мащаб.

Докладът установи нередности, стигащи до 1989 г., но отбеляза увеличение на броя на проблемите от 2014 г. нататък. Проблемите включват фалшифицирани резултати от тестове и манипулирани данни, за които докладът обвинява „тесните и строги графици за разработка“.

В четвъртък японското министерство на транспорта нахлу в централата на Daihatsu в Осака, след като компанията потвърди пред министерството, че е разкрила фалшиви данни.

Историята на Daihatsu може да бъде проследена до началото на 1900 г. Компанията започва да произвежда автомобили за други марки през 1969 г., когато започва да произвежда автомобили за Toyota. Оттогава се разшири до производство на автомобили за други компании като Subaru и обикновено продава по-малки автомобили за японския пазар, както и за пазарите в Югоизточна Азия и Латинска Америка.

В изявление, публикувано в сряда, Toyota каза, че е увеличила броя на OEM превозните средства, произхождащи от производители като Daihatsu, и призна, че това може да е оказало натиск върху нейното дъщерно дружество. Toyota каза, че „не е наясно със ситуацията с операциите по сертифициране на компанията.” Японският автомобилен производител обеща да съживи Daihatsu, но предупреди, че процесът ще отнеме време.

Toyota е най-големият производител на автомобили в света по продадени превозни средства, като е продала 10,5 милиона автомобила през 2022 г., далеч пред 8,3 милиона, продадени от Volkswagen Group. Daihatsu и Hino Motors, друго дъщерно дружество на Toyota, са произвели 909 000 автомобила, продадени от Toyota.

Хино също има проблеми. Миналата година дъщерното дружество, което произвежда камиони и автобуси, призна, че е фалшифицирало данните за емисиите на някои двигатели от 2003 г. Този скандал засегна повече от 640 000 превозни средства и също така доведе до спиране на производството.

Дефектни въздушни възглавници

Toyota обяви изтегляне на 1 милион коли в САЩ, обхващащи модели на Toyota и Lexus от 2020 г. до 2022 г. Според изявлението на Toyota сензорите на предната пътническа седалка може да не са в състояние да оценят правилно теглото на пътника, което води до въздушната възглавница да не се отваря, както е предвидено при някои обстоятелства.

Toyota ще информира засегнатите клиенти до февруари, каза компанията.

Това не е първият проблем на Toyota с въздушните възглавници. През 2014 г. Toyota се присъедини към няколко други автомобилни производители в световното изтегляне на милиони автомобили поради проблеми с въздушните възглавници, произведени от Takata. Един доклад изчислява, че производителите на автомобили са изтеглили 42 милиона коли само в САЩ до края на 2022 г. Въздушните възглавници, които понякога експлодираха с достатъчно сила, за да изпратят шрапнели в купетата, са свързани с над 30 смъртни случая и стотици наранявания по целия свят. Компаниите изтеглят автомобили и днес.

След това, през януари 2020 г., Toyota изтегли 3,4 милиона превозни средства в световен мащаб поради електронна повреда, която не позволяваше на въздушните възглавници да се задействат.

Акциите на Toyota паднаха с 4% по време на търговията в Токио в преди две седмици след новината за изтеглянето и фалшивите данни на Daihatsu.

Източник: Fortune

автор: СЛАВА

Етикети: , , , , ,
Добави в: Svejo.net svejo.net Facebook facebook.com

Няма коментари към тази новина !