НАЙ-НОВИ
Lotus Type 135 е електромобил, който си струва да чакате
21.01.2024 08:00 | Видян 678 пъти
Лека двуместна спортна кола, но този път електрическа, е точно това, което бихте очаквали от британската марка, и в момента е в процес на разработка.
Lotus Emira едва стартира, но работата вече напредва по изцяло електрическия модел, който в крайна сметка ще го замени. Понастоящем известен само с вътрешния дизайнерски код Type 135, двуместният спортен автомобил ще бъде ясно насочен към частта от пазара, с която британският производител е най-асоцииран. По принцип това е EV наследник на Elan и Elise.
Докато Lotus планира да проектира своите SUV и седани в Германия и да ги произвежда в Китай, марката разработва Type 135 в Обединеното кралство и възнамерява да произвежда модела в дългогодишния си дом в Hethel, първоначално заедно с Emira. Спортната кола ще бъде първият модел, който ще използва новата платформа LEVA на Lotus – това е Lightweight Electric Vehicle Architecture – която съчетава свързана алуминиева структура с така наречената „гръдна батерия“, монтирана зад купето, а не под пода. Подрамка от лят алуминий зад него служи като точка за монтиране на задното окачване на контролното рамо и двигателя.
Вътрешни хора от Lotus казват, че Type 135 ще използва един двигател с аксиален поток, произвеждащ до 470 конски сили и задвижващ задните колела. Захранването ще се осигурява от 66,4-kWh батерия. Платформата LEVA ще поддържа и по-мъдра конфигурация с два двигателя и задвижване на всички колела, но това е запазено за по-голям и по-скъп модел.
Опростено, с добавена лекота
Версията Type 135 ще бъде най-леката и проста - две класически качества на Lotus. Въпреки че масата на батерията означава, че ще тежи повече от своите бензинови предшественици, Type 135 все още се очаква да бъде по-малко от 3300 паунда. Той ще бъде пуснат като купе през 2025 г., по-късно последван от роудстър.
Дъщерното дружество на Renault Alpine също планира да използва платформата LEVA като основа за своя електрически спортен автомобил от следващо поколение, който компанията се надява да продава в Щатите. Philippe Krief, наскоро напусналият R&D шеф на Ferrari, ще разработи тази версия, така че да можем да изпитаме един и същ основен пакет в две различни маски.
Що се отнася до името, то може да се крие в обикновените очи, като се има предвид нуждата на британската марка да започва всеки модел с буквата E. Добавете това към LEVA и ще получите Eleva, което означава „да вдигнеш“ на няколко романтични езика.
Източник: caranddriver
свързани новини
коментари
- коментари
- напиши коментар
- изпрати на приятел
- гласувай
Няма коментари към тази новина !