Не можем да избягаме от това, което...

"Не можем да избягаме от това, което трябва да ни се...

Понякога трябва да оставиш кармата да...

Понякога просто трябва да оставиш кармата да оправи...

В Холивуд съм от 42-г., учих се с правенето на кино: Ридли Скот

отпечатай новината

07.02.2024 10:41 | Видян 617 пъти | Гласували 1

В Холивуд съм от 42-г., учих се с правенето на кино: Ридли Скот

Г-н Скот, състезателен характер ли сте?

Аз съм много конкурентен! Мисля, че за първи път осъзнах това в училище, където имах трудности в класа. Не бях глупав, но бях много лош! Пет години бях най-отзад в класа си в гимназията! Бях 29-ия от 29 в моя клас и никога не можах да дръпна напред. Може би, за да си дам малко извинение, може би бях с лека дислексия: „Не можех да се концентрирам върху това, което учителят ми казва, беше прекалено скучно!“ (Смее се)

И какво направихте?

Е, отидох да правя това, в което бях добър - това беше изкуството. Така че при първата възможност, която имах, отидох в училище по изкуства и от там тръгнах. Художественото училище беше моето откровение: бях добър в него. Отидох много по-далеч и по-бързо, отколкото някога съм си представял. След като отидох в училище по изкуства, го харесах толкова много, че след West Hartlepool College of Art влизах навсякъде: Кралския колеж в Лондон, Slade, всякакви места. Реших, че е по-добре да го продължа, защото поне мога да се озова на работа, която ми харесва. В крайна сметка отидох в Кралския колеж и това беше началото на еволюцията ми, трамплинът.

Откъде мислите, че сте придобили решителност да успеете?

Майка ми беше такава; трябваше да стане бизнес дама. Тя беше домакиня, отгледа три момчета: Тони Скот, който също беше филмов режисьор, и по-големият ми брат Франк беше капитан, който получи собствен кораб на 30 години. Той прескочи оръжието с около 20 години! Обикновено чакаш обувки за мъртви мъже, така да се каже, но той беше командирован в Сингапур и Шанхай, когато беше на 30. Тя се справяше добре с три деца. Тя направи нещо правилно.

Как се промени този дух, когато започнахте да работите в Холивуд и да правите филми?

Никога не съм работил и ден в живота си. Ставам всяка сутрин и казвам: "О, добре, още един ден!"

Със сигурност е имало някои предизвикателства.

Е, с предишната ми работа като Blade Runner, например, беше лошо преживяване за мен.

Как така?

Това беше първият ми път в Холивуд и не бях глупак! Не бях дете, тогава бях на 42 или 43 години и вече бях доста успешен бизнесмен. Бях твърде опитен! Бях на 40, преди да направя филм, но исках да направя филм от 30-годишна възраст и тогава просто никога не бях получавал възможност. Но не ме интересуваше, защото имах прекомерен успех с рекламата и обичах всяка минута от нея... Това, което не осъзнавах, беше, че бях в процес на учене. Когато човек стане на 25 или 26 и получи огромна сума пари, за да направи филм и той се провали, тогава хората го "убиват"! Не може човек да прескочи просто така от филм за 3 милиона долара до филм за 150 милиона долара. Трябва да си глупав, за да го направиш, просто няма смисъл.

В повечето други индустрии това никога няма да се случи от самото начало.

Точно така, една сутрин работите с нисък бюджет, влизате с 12 или 20 души. Но с бюджет от 200 милиона долара вие влизате в град, който всички се обръщат с лице към вас и ви питат какво да правят.

Това ли се случи с Вас?

Когато дойдох тук, разбрах, че имам работа с хора, които не отговарят на това, което исках, но с които бях заклещен и това се случи. Но мисля, че беше доста добре да сме малко против оръжието, беше добре за всички ни. Това е малко като да спортувате! Това е интересен паралел с правенето на филми: по-добре продължавайте да дриблирате топката или ще умрете. Никога не можете да имате просто комфортно пътуване, твърде много пари са заложени на карта, трябва да сте на него през цялото време.

Франсис Форд Копола каза, че за едно студио да направи дори един филм е риск, поради което толкова много филми, които имат за цел да бъдат различни, просто не могат да бъдат финансирани.

Ако погледнете демографските данни и това, което поддържа студиото живо, ако погледнете успешните компании като Disney и много успешните компании като Universal, мисля, че те се справят добре за големи филми! Те трябва да имат разделения за нискобюджетни филми, защото целият свят сега се насочва към съдържание от по-малките филми, които платформите контролират. И това ще промени цялата студийна система. Но искам да кажа, че бюджетът на Гладиатор беше малко над 100 милиона долара - и знам, че това беше преди известно време, но въпреки това направи толкова много пари, че това е завъртя една много добра икономика. Когато един филм струва 260 милиона долара и прави над 500, 500-те милиона дори не отиват всички в студиото! Те получават само половината от това, така че студиото е точно на нулата.

Изглежда, че филмовият свят дори вече няма средно положение по отношение на бюджета.

Е, ние го правим, но падна до под 10. Моят е далеч надолу по скалата, която е около 40 милиона долара.

Какво ще кажете за големи блокбъстър продукции като Прометей или Пришълецът?

„Прометей“ беше 106 милиона долара и затова съм много икономичен в днешния свят, дори в големите си филми. Когато един филм достигне бюджет от 300 милиона долара, някой не знае какво, по дяволите, прави. Искам да кажа, че наистина е глупаво. Ако имате бюджет от 250 или 260 милиона долара и някой надхвърли 50 милиона от този бюджет, тогава този някой трябва да бъде уволнен!

Източник: The Talks

автор: СЛАВА

Етикети: , , , ,
Добави в: Svejo.net svejo.net Facebook facebook.com

Няма коментари към тази новина !