Тита призна, че отново е влюбена

От известно време в мрежата се говори, че популярната...

Никос Вертис със супер турне и в...

След като за пореден път напълни Арена София, Никос...

СПЕЦПРОЕКТ: СЕРИАЛНИ ВОЙНИ

отпечатай новината

14.03.2012 14:30 | Видян 10138 пъти | Гласували 1

СПЕЦПРОЕКТ: СЕРИАЛНИ ВОЙНИ

ВСЕКИ ПРАВИ СЕРИАЛИ, НИКОЙ НЕ ПЕЧЕЛИ

 

60 МИЛИОНА долара от продажба на тв сериали в чужбина е направила Турция миналата година. Това обаче се прибавя към 1 милиард-огромните суми, привлечени на нейния собствен над 70-милионен пазар от реклами и продъкт плейсмент. Така освен пиар на своята родина, нейните красиви места и морални ценности, сериалите правят и сериозни пари в Турция. Така ли е в България? По-скоро не!

Около 5 - 6 милиона лева струва един сезон на български сериал. Бюджетът на епизод се движи между 400 000 и 500 000 лева – половината на парите, които държавата отпуска за български игрален филм. Реалното избиване на инвестицията може да стане главно по два начина.

Единият е така нареченият продъкт плейсмент. В Стъклен дом неслучайно видяхме какво пият, какво ядат, къде пазаруват героите, какви са кредитните им карти – всичко това е недотам честна промивка на мозъци, която обаче се практикува и в Холивуд.

В първите епизоди тази скрита реклама се правеше доста нескопосано, с течението на филма продуцентите се понаучиха как да я правят малко по-цивилизовано. Не е случайно също, че в поредицата на бТВ целокупният български народ – беден и богат, все се вози на БМВ.

В "Под прикритие" продъкт плейсмънта е по-малко засегнат. Там Ауди вози бандити и правници, ала другият продъкт плейсмънът много не върви. Тук – таме се мерне някоя банка.

Освен заиграването с марки, другият начин да се избият парите, вложени в тв сериал са продажбите в чужбина. Стъклен дом намери пазар в Турция и Македония, Под прикритие намери щатски агенти и вече го давали в Китай и Латинска Америка. Според спецове в тази област обаче нашите поредици нямали високите цени на американските и цял сезон се търгувал 20 000 до 50 000 евро, колкото струва еднократното излъчване на холивудски блокбъстър.Повечето експерти обаче са на мнение, че пазарът тепърва ще се разширява, поради което започна битка Всеки срещу всеки между продуцентите.

 

продължи >>

Етикети: , , , ,
Добави в: Svejo.net svejo.net Facebook facebook.com

Няма коментари към тази новина !