НАЙ-НОВИ
Тита призна, че отново е влюбена
От известно време в мрежата се говори, че популярната...
Никос Вертис със супер турне и в...
След като за пореден път напълни Арена София, Никос...
Дворецът се рути след ремонта за 3,5 млн.лв. на Вежди
08.02.2017 13:11 | Видян 1741 пъти
„Ремонтът” обаче не е просто некачествен. Той унищожи завинаги римските останки в основата на Двореца, както и тунела от него до Арена ди Сердика, която трябваше да е възстановена още преди години и да блесне по-красива от античния театър в Пловдив. „Ремонтът” зазида и килията, в която Левски е лежал, докато е текъл процесът срещу него по време на турското робство, алармира без да бъде чута известната експертка Бисера Йосифова.
„Ремонтът” беше и параван за кражби. Завинаги изчезна 400 м уникален фигурален паркет, поръчан лично от цар Фердинанд във Франция преди 130 години, който струва стотици хиляди лева. И това не е единствената кражба. За ламината, заменил стария царски паркет не си струва да се говори, както и за грозните климатици, сложени в салоните до красивите мраморни камини – нещо, което не може да се види никъде по света, защото е фамозна простотия.
„Ремонтът” отне и необароковия блясък на зданието, по което последно е работил най-заслужилият архитект на стара София Грюнангер. Красивите стари дограми бяха подменени с най-евтино PVC в абсолютно нарушение на цялостния архитектурен облик на този безценен паметник на културата с многовековна история.
Интересно е да се хвърли поглед и към случващото се с грандиозния проект на Рашидов – т.нар. Квадрат 500, който не само не се радва на посетители, не само струваше 43 000 000 лв. и така и не е довършен, но и също протече и прокапа заради прекрасното изпълнение от близката до ДПС фирма Главболгарстрой, която щедро получаваше поръчки и при двата кабинета на ГЕРБ. Вежди си приписа заслугата за Квдрат 500, въпреки че като проект той датира от 1980 г. и е част от ансамбъла от възстановените тогава във връзка с 1300-годишнината на България Св. София, Св. Александър Невски с неговата безценна крипта, откритата пак тогава Галерия за чуждестранно изкуство, чиято Рашидов пръсна без цел и посока из новите зали на музея, и Паметника на Незнайния войн като център на историческата композиция от забележителности в сърцето на София.
коментари
- коментари
- напиши коментар
- изпрати на приятел
- гласувай
Няма коментари към тази новина !