НАЙ-НОВИ
Тита призна, че отново е влюбена
От известно време в мрежата се говори, че популярната...
Никос Вертис със супер турне и в...
След като за пореден път напълни Арена София, Никос...
Патаршкова: Николета е маркетингов продукт и феномен
14.09.2017 11:56 | Видян 2938 пъти
Ето какво гласят думите на Криси:
Откакто стана ясно, че Николета Лозанова няма вече да води „Папараци”, тя е най-коментираната жена в България. Вестници и сайтове гадаят каква ще е съдбата й, дали ще влезе във „ВИП Брадър” или ще се откаже от телевизията. А може би ще се омъжи за Ники Михайлов? Дали не е бременна? Дори отпадането на Ани Цолова от „Здравей, България” не предизвика такава публична суматоха, както новината, че Николета напуска шоуто. Според медийни анализатори това е знак, че журналистика в България няма. Всъщност те сега ли разбраха това?
Самата аз отказах да остана в „Папараци”, макар че продуцентите и шефовете на телевизията настояваха за това. Преди да се съглася да стана част от предаването, имах вътрешни колебания. Притеснявах се, че много от смислените гости ще отказват, защото са били следени от храсталаци и кьошета, а никой не обича друг да си пъха носа в личния му живот.
Давах си сметка, че аудиторията на предаването е по-масова. На нея са й интересни Криско, Гери-Никол, Галена, Фики и Преслава, а не Райна Кабаиванска и Веселина Кацарова. Съгласих се да участвам, за да се опитам да надникна в душите на различни хора. Обичам изповедите и смятам това за свръхзадача в журналистиката. Точно това се опитвах да правя в продължение на 2 години. В повечето случаи се е получавало, защото „Папараци” бе в Топ 5 до 10 на всички телевизионни програми. Защо - също е тема за медиен и най-вече социологически анализ.
До тук за мен. По-любопитен за анализ е феноменът Николета.
Всеки изразява различно мнение за нея. Истината е, че тя има напълно ясна представа за себе си - с качествата и недостатъците. Когато работи, е дисциплинирана и без претенции. Истината е, че е тотално комерсиален продукт. Напълно self made. Защо е успешен, отново е тема, която предполага сериозен анализ на целия ни преход.
Работата й в предаването нямаше нищо общо с журналистиката. Но кой е казал, че такава е била ролята й в „Папараци”? Там тя правеше анонси, а всички тийнейджърки и мъже, пък и не само те, чакаха да я видят как е полуоблечена. Момичетата - защото искат да приличат на нея, мъжете, защото развинтва сексуалните им фантазии. Интелектуалци, които са правили интервюта с Хенри Мур и Марк Шагал, са ме питали дали на живо Николета е толкова секси.
Усещам гнева на притежатели на няколко дипломи от престижни университети, които са възмутени, че се говори за явлението „Николета”. Ами то просто съществува. Тя няма претенции за жена, която е чувала за теорията на относителността на Айнщайн или е чела трудовете на Кант и Шопенхауер. Мнозина я харесват, други я отхвърлят. Повечето мъже искат да са с нея, дори само подсъзнателно. Тя продава.
Знае си мястото и не иска да прави нещо повече от това, което умее. Да, тя е най-успялата плеймейтка. И Мелания Тръмп бе най-ивестният модел на Словения. Днес е първа дама на САЩ. И никой няма възражение срещу метаморфозата.
Николета не е най-добрият пример за подражание. Идеалният вариант би бил тя да изглежда по този начин и да е интелигентна, амбициозна, да е завършила „Харвард” и да работи по сложен проект, с който да кандидатства за Нобелова награда. Гениалните учени обаче не са впечетляващи физически, а и външният вид за тях няма никакво значение.
Искам да кажа, че Николета е маркетингов продукт. Не е съвършена, но поведението й е по-приемливо от това на куп депутатки, които прокарват лобистки закони в парламента, от които трупат пачки. Или на журналистки и водещи, които канят неслучайни хора и задават неслучайни въпроси срещу финансова мотивация. Да не говорим за успели жени, които демонстрират възпитание и семеен морал. А това се оказва фалшива парадност, зад която крият куп мръсни тайни.
Е, как да не питаш къде отива Николета? Има ли значение кой ще дойде след нея? И наистина ли ще вдигне нивото на предаването с въпроси от сорта: „Кога разбра, че гаджето ти е гей” и „Каква е тарифата ти за една нощ?”.
Въпросът, който се изплъзва на всички нас, е: Къде отидохме като общество, за да ни вълнуват подобни теми? Има ли всъщност невинни в тази история?
Източник: HotArena
коментари
- коментари
- напиши коментар
- изпрати на приятел
- гласувай
Няма коментари към тази новина !