НАЙ-НОВИ
Катарска Коледа в Лондон: Фото на деня
Катарското емирско семейство, което купи от скандалната...
Имах честта да бъда Вашият водещ....
"Някой беше казал, че човек има два рождени дни. Единият...
Китай ще прави коли, каращи само на въздух
03.04.2024 14:41 | Видян 701 пъти
Точно когато изглеждаше, че електромобилите са достигнали точката, от която няма връщане срещу двигателите с вътрешно горене, стартиращата китайска автомобилна компания Kaile Automotive, базирана в Дзянси, може да е на път да наруши пазара отново. Новата система „Hūxī“ на компанията не се нуждае от нищо повече от въздуха около нас за гориво, обещавайки безплатно шофиране, което е не само въглеродно неутрално, но и въглеродно отрицателно.
Hūxī работи, като поглъща местната атмосфера, за да извлече кислорода и CO2, които да използва като гориво. Благодарение на усъвършенствано улавяне на въглероден диоксид, базирано на фотосинтезата на растенията, Hūxī произвежда повече от достатъчно енергия за управление на семеен автомобил и никога не трябва да се зарежда с гориво или да се зарежда. Единствените резултати са тухли от твърд въглерод, които трябва да се отстраняват периодично, но могат да се използват в строителството. Един ранен потребител в Китай успя да натрупа достатъчно въглеродни тухли, за да построи нова къща след само 80 000 км шофиране.
„Нашата система Hūxī е дори по-добра от водородна горивна клетка“, каза председателят на Kaile Automotive, Fèihuà Wei. „Това все още изпуска вода в атмосферата. Водата може да създаде парников ефект – просто погледнете конденза по прозорците на оранжериите. Нашата система може да предостави на нашите клиенти безплатно шофиране през целия живот на превозното средство – и може да помогне за разрешаване на жилищната криза с производството на въглеродни тухли в същото време!“
Първото превозно средство на Kaile Automotive е „Kuàilè fèi“, което се превежда на английски като „Щастливият бял дроб“. Компактният SUV, пряк конкурент на глобалния бестселър Tesla Model Y, вече преминава тестове на пътя в Китай. Двумоторният Happy Lung произвежда 570 к.с. и може да ускори до 100 км/ч за 2,4 секунди. Благодарение на технологията за дишане на въздух, пробегът на автомобила е неограничен – решавайки един от ключовите проблеми с BEV. Първият модел се очаква да влезе в продажба в Китай за 140 000 юана ($19 000) по-късно тази година.
Happy Lung е насрочен за пускане на пазара в Европа и САЩ през 2025 г. с прогнозирана цена съответно от 25 000 евро и 25 000 долара, което може да накара сегашния лидер в производството на нови енергийни автомобили BYD да намали допълнително цените си. Версията за Обединеното кралство трябва да последва поне година по-късно, благодарение на Brexit, и ще струва £48 000. Системата Hūxī също може да не работи с пълна ефективност в Обединеното кралство, тъй като работи най-добре на горещ въздух, а не на студени условия, които често се срещат на Британските острови.
В съвместно изявление главният изпълнителен директор на Stellantis Карлос Таварес и главният изпълнителен директор на Toyota Коджи Сато казаха: „Това само още веднъж доказва, че електрическите превозни средства с батерии са боклук. Те не са бъдещето. Организаторите на електромобили говорят, че технологията на батериите е чиста, но в действителност тя работи със сълзите на деца, работещи в кобалтови мини. Това, което хората наистина искат, са самозареждащи се хибриди, които също произвеждат енергия спонтанно като технологията Kaile.“
В изявление, публикувано на неговата социална медийна платформа X, Илон Мъск твърди, че Kaile Automotive е „заговор на демократическата партия“ и че нейното шофиране без гориво може да повлияе на свободата на словото, което той подчерта, че „трябва да струва поне $9,99 на месец“. . Съобщава се обаче, че Мъск работи върху нова собствена система за задвижване на автомобили с отрицателни въглеродни емисии за бъдещо превозно средство Tesla, задвижвана изцяло от дясно политическо възмущение.
Източник: whichev.net
свързани новини
Руснаците възраждат старата Волга чрез Китай
Мъск се присмя на BYD. Сега китайският гигант взе EV короната на Tesla - ето как
коментари
- коментари
- напиши коментар
- изпрати на приятел
- гласувай
Няма коментари към тази новина !